Sunday, 9 June 2013

YANG KALUT DI FIKIRAN

hari ni 9/06/2013 genap 10 hari aku di sini di tanah tumpah darah ku perlis...... memang hati ni rasa berat untuk meninggalkan mak ayah n adik beradik di sini.... tapi perasaan berbahagi.... separuh hati ku di sini dan separuh lagi di sana.... aku jua merindui si dia yang aku tinggalkan selama 10 hari di sana.... untuk kali yang keberapa aku sendiri pun dah x pasti mak minta aku balik sini n stay ngan dia.... in shaa Allah kali ni aku dah bertekad n nekad untuk kembali.... ya im going back for good.... tapi mampukah aku meninggalkan si dia di sana... pening jugak kepala memikirkan hal ni.....

apa2 pun segala keputusan terletak di tangan aku sendiri.... in sha Allah jika dah tertulis jodoh aku dengan si dia... maka di sana la aku akan menetap.... jika tiada jodoh antara kami maka kembali la aku kesini.... tapi bila aku tak pasti cuma keadaan dan masa yang akan menentukan segalanya....segalanya ku serahkan kepada yang Maha Esa.....moga dipermudahkan segalanya untukku....

semoga keputusan yang akan aku buat nanti bakal menggembirakan kedua2 pihak.... si dia belum pun tau lagi tentang niat aku untuk ingin kembali ke sini... aku sendiri tak sanggup nak bagitau.... sesungguhnya aku sedang mengumpul kekuatan untuk memberitahu dia.....seboleh bolehnya aku x ingin untuk mengecewakan hati orang2 yang aku sayang... kerana aku sendiri tau bertapa peritnya rasa itu.....

jam dah pun pukul 3,30 pagi tapi aku masih sukar untuk melelap kan mata... segalanya bermain di fikiran saat ini.... jeles rasanya melihat mak ayah dah lena di buai mimpi... sedangkan aku masih terkebil2..... sesungguh nya terlalu sebak ku rasakan saat ni.... air mata terlalu murah.... mengalir tanpa di minta..... ini lah cik rose.... luaran nampak begitu kental tapi dalaman nya sungguh rapuh....sesungguhnya aku dalam dilema.... banyak hati yang perlu aku jaga.... kadang2 sampai hati sendiri terabai.....

tabah lah wahai cik rose sesungguhnya Allah tidak akan menduga kita melebihi kemampuan kita untuk menanggungnya.... In shaa Allah




7 comments:

  1. Moga diberi petunjuk tuk segala2nya yer rose.. tapi rasa duk dkt ngn parant.. lain ros.. hati rasa da x berkelana.. hihi

    ReplyDelete
  2. http://gamesyork.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. insyaalh...kalau jodoh tidak ke mana

    ReplyDelete