Friday 8 March 2013

Cik Rose dan masalah tido waktu malam.....

kenapalah aku susah nak tido waktu malam...
jeles sungguh kalau tengok sesetengah orang tu pantang letak kepala jer terus hanyut.....
serius sesungguhnya aku JELES ok.....

kadang2 tu bersemangat sungguh aku nak tido... kul 9 dah siap landing atas katil dah.... tapi endingnya pukul 12 pun belum tentu aku dapat tido lagi terkebil2 mata nie.... siap baca doa tidur n doa pelindung diri lagi tapi x jugak mau tido..... satu lagi kalau  la tido pun, dalam 2 atau 3 jam mesti aku akan terbangun n susah nak tido balik... benci betul.... setiap malam macam tu la rutin aku....

bila bercerita orng akan berkata esok dah ada partner tu ok la tu.... masalahnya esok2 tu lain citer la ni masa sekarang nie....

The main point is mungkin aku banyak berfikir kot.... fikir pasal masa depan..pasal keluarga... pasal macam2 lah.....orang cakap nak senang tido elakkan tido siang... masalah aku mmg jarang tido siang yer la dah kerja macam mana nak tido siangkan....setiap malam aku tido lebih kurang 4 or 5 jam jer setiap hari.... a very bad quality of sleep.... mmg teruk...kalau tgk tv pun.... jarang la tv tu yang tgk aku selalunya mesti habis satu cerita... tu pun x mengantuk lagi....

Banyak dah tips yang aku jumpa bila terjah2 blog org... tapi satu pun x jalan untuk aku....tak tau la macam mana aku nak kurangkan masalah tido aku nie....

Antara petua yang aku jumpa

1) Lupakan urusan kerja dan jangan terlalu banyak fikir
     -urusan kerja mmg x bawak balik umah pun taoi aku banyak fikir bab lain kot...
2) Elakkan meletak Tv dalam bilik tido
    - ha..ha..ha... yang nie mmg x boleh la mati kering jap lagi bosan weh
3) Elakkan dari mengambil kafien
    - masalahnya mmg x amik pun tapi tetap jugak susuh nak tido... so apa kes???
4) Lakukan aktiviti senaman di waktu petang
    - penah jugak buat ari tu....mmmmmm jawapan dia sama jugak 
5) Pastikan bilik tidor dalam keadaan tenang, gelap dan selesa
    - tenang dan selesa tu dah ok.... bab gelap tu masalah sikit sebab cik rose takut gelap....
6) Elakkan tido siang
    - mmg x tido pun....

Tido..Tido..Tido... satu masalah sungguh bagi Cik Rose... dah tak der idea dah macam mana nak dapatkan tido malam yang berkualiti


No comments:

Post a Comment